måndag 6 maj 2013

Rörelse, Rörelse Och Åter Rörelse



Jag ändrar perspektiv och fokuserar på rörelse i alla dess former. Jag hade en underbar cykeltur med min finaste vän igår. Vackert väder följde oss på vår väg och vi hittade en plats som var perfekt för att fika och fotografera på. Ååå, sedan cyklade vi längs en gammal landsväg med åkrar och skogsdungar på vägen hem. Hästar och traktorer kantade vår väg. Detta kommer vi göra om, var så säker. 

Sedan har jag varit ute på olika varianter av skogspromenader, snabb powerwalk med dottern, jag flåsandes i hennes hasor, snabb promenad med pappa och sedan en långsam och fin promenad med mamma och hennes hund. Vi hade så mysigt. 

Jag fortsätter i detta spår och  fokusera på rörelse, inte grubbla så mycket och älta och skapa ångest. Allt blir bättre om jag kommer i form och har fysisk stabilitet, så stabil jag kan bli. Finns väl egentligen inga gränser där, tänker jag. Vi får se vart jag landar. 

Ta hand om er och glöm inte att andas

5 kommentarer:

Pirjo Brandestam sa...

Vad roligt att höra att du kommer tillbaka steg för steg. Det är nog bra att röra sig och vara ute i friska luften och naturen när man känner sig låg. Roligt också att du börjat fota igen, skall bli ett nöje att få ta del av resultatet :) Kram <3

thejeanettishway sa...

Du är inte ensam! Jag skall ner trettio kilo. 30 kg. Är på dag 9 nu.
Befrielse OCH ett JÄTTEJOBB är vad det är. Kram och grattis på födelsedagen du vackra och kloka quinna ♥

Maria Helander sa...

UNDERBAR bild!
Och underbar bild jag får framför mig när jag tänker på hur du kryper runt i det blöta gräset för att fånga just den bilden. Det är rörelse det!
Varm kram och lycka till med din rörelse. Ibland är det bästa att - just do it.

Anna-Karin sa...

Heja dig, Marie-Louise! :)

Kram/Anna-Karin

MyStory sa...

Så härligt det låter med alla dessa promenader i vackert väder :-)
Kram