söndag 20 januari 2013

Vinterglitter Och Valppussar




Behandlingen var hur bra som helst. En grupp med sex kvinnor med samma erfarenheter. Vi fick prova på kroppskännedom och lite bildterapi. Detta kommer bli bra. Helgen har jag ägnat åt fotografering och njutit av kylan om kinderna och snön som glittrar. Vi bor i ett underbart land som har dessa årstider som vi får glädjen att njuta av. Varje årstid är lika vacker med sina färger, dofter och känsla. Jag älskar Sverige. 

Jag klafsade runt som vanligt i djupa snödiken allt för att upptäcka fina ljusvinklar. Idag gjorde jag snöänglar i snön till valpen Sandys glädje. Hon skuttade runt mig så ängeln fick en aura av tassar och hon skuttade på mig och gav mig blöta valppussar. Tyvärr hade jag inte kameran med mig idag. Men några stunder ska man bara bevara i minnet. Idag var en sådan dag. 


Det framkommer inte i bilden men hela trädet glittrar i solskenet. Helt fantastiskt! Nu står en ny vecka för dörren och den har lektioner, arbete med boken och behandling på schemat. Jag ska också få in rörelse och meditation så klart. 

Ta hand om er och kom ihåg att andas. 

4 kommentarer:

MyStory sa...

Allt vackert man ser går inte att fånga på bild. Det viktigaste är trots allt att man får se det :-) Önskar dig en fin vecka!
Kram

Anonym sa...

Vad underbart att behandlingen gick bra. Och att träffa andra med samma problematik - det hjälper verkligen en oerhört mycket. Det får en att känna att man duger och är värd lika mycket som alla andra. Så har det iaf varit för mig de gånger jag har träffat andra med likadana skador och erfarenheter som jag själv har.
Igenkänning är verkligen läkande för kropp och själ.
Jag önskar dig en strålande dag på alla sätt, och tack än en gång för den fina övningen du rekommenderade mig.
Stor varm kram

Byronesse sa...

<3 <3 <3

messan sa...

Underbart att du hittat rätt. Glädjen av att funnit det är härlig känsla som man leva på länge....nästan i en evighet.
Kramar till dig