måndag 5 november 2012

Meditation Och Tankekartor




Har påbörjat en meditation som ska pågå en stund varje dag i 21 dagar för att vara riktigt effektiv. Jag ser med spänning fram mot vad som kommer hända inom mig under dessa dagar. Dag tre idag och det kom en syn för mig om vad jag ska göra med min kreativitet och pedagogikkunskap. Så idag startar jag ett nytt projekt. Har några redan i luften i olika faser, men det är kul när det händer något i kreativa syften. Jag lever i min kreativitet. 

Gränslös som jag är, och ska få hjälp med att arbeta bort, så har jag varit på yttersta gränsen åt det mer oeffektiva hållet ett bra tag nu när det gäller städning. Jag har 120 % INTE städat, kan man säga. Bara röjt det allra nödvändigaste. I morgon börjar en liten grundligare städning i lägenheten. Lite i taget och mycket vila mellan så ska det nog gå. Det är en annan sak som är viktig med meditation, den ger energi förutom total avslappning.

Tankekartor i bilder passar mig utmärkt när det gäller att planera nästa dag, när jag inte gör någon plan då sitter jag i soffan hela dagen. När jag gör en plan så genomför jag den. Så idag har jag mediterat, handlat och planerat för mitt nya projekt och ätit två mål mat så här långt. Resten av dagen nu blir vila, fika med tända ljus, påbörja mitt projekt lite smått och titta på homeland i kväll. Sedan natti natti. Sömnen har blivit bättre med att jag har gott och lagt mig tidigare, är det inte konstigt? Men allt som fungerar är bra. 

Ta hand om er och kom ihåg att Andas


7 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Åhhh wiiii vad jag älskar detta foto!! Skulle kunna tapetsera en hel vägg med det motivet! Du är en sann konstnär! :) Kommer det till försäljning?

Nu börjar jag jobba igen. Vi "ses" en annan dag.

Kram Ann-Louise

Pirjo Brandestam sa...

Lycka till...vet hur det känns att vara 120 procent ineffektiv på städfronten. Bara det gör att man inte mår bra...hoppas att det funkar.
Det du säger om sömnen är konstigt men det stämmer. Jag har sömnrubbningar sen flera år tillbaka. Jag somnar som en stock nästan innan jag lagt mig ner men vaknar på vargtimmarna vid 3-4 tiden och det är lögn att somna om. Är ofta uppe till midnatt men om jag tar mig i kragen och lägger mig tidigare så sover jag både bättre och längre. Det är just det att ta sig i kragen...
Ha en bra fortsättning på dagen :) Kram <3

Byronesse sa...

Hej fina du!
Vad spännande med den "nya" meditationen du provar. Hoppas utvecklingen fortsätter och att du går klarhet efter klarhet tillmötes:-)
Fastän jag inte känner dig har jag ändå under året fått bilden av att du är en mycket kreativ person med som säkert finner stort välbefinnande i att praktiskt ge uttryck för dina tankar och idéer. Hoppas att meditationen ger den energi du behöver för att genomföra de tankar du får.

Känner så väl igen det där med hur eftersatt hemmet blir. Än idag (fastän jag mår förhållandevis så bra), är att rodda hemmet det svåraste. Jag kan frammana energi på jobbet och när jag tvingar mig iväg för att träffa folk men hemma är jag fortfarande väldigt energilös, initiativlös och tom och det syns på ordningen och tvätthögarna.

Kram kram och jag tycker om att du påminner oss att andas:-)

MyStory sa...

Så bra att du hittat något som funkar för dig och att du är på rätt väg. Jag är usel på att göra det jag tänkt göra. Blir gärna sittande i soffan med min iPad. Slötittar på tv, läser lite bloggar och surfar runt. Inemellan spelar jag något spel. Skulle nog behöva någon som drev på mig lite. Just nu har jag faktiskt ork att göra mer än så...
Kram

Vida sa...

Det ska bli spännande att höra hur det känns efter de där 21 dagarna.. oerhört vacker bild.. som vanligt :)
Kramen

messan sa...

Låter spännande för dig och hoppas att det hjälper dig på bästa sätt. Underbart kort:)!
Kramar

Lina sa...

Vad härligt att du sover bättre :) Utan sömn fungerar verkligen inget i det vakna livet speciellt bra ...
Spännande med meditationen poch härligt att den redan ger dig ännu mer kreativitet :)

Ha en jättefin dag,

kram L