fredag 23 november 2012

FredagMys



Är så nöjd med min dag. Trevlig umgänge med min dotter, städat, handlat, fixat med annat fix och fredagskväll med glögg och tända ljus. Kan inte bli så mycket bättre. 

Har tänkt på förmånen att bo i en bostadsrätt. Just nu rustar de alla våningsplan i huset, genom att måla om sätta upp ny belysning, byta dörrar och lister, nytt golv, nya postfack nere vid entren och ny entre. Inte dåligt och jag behöver inte göra något eller på något vis engagera mig i detta. Det bara händer. Så skönt, annat var det när man bodde i hus. Då var man engagerad i allt från planering, till sparande ekonomiskt till genomförandet. Jag bor bra nu, konstaterar jag. Men inom en snar framtid ska boendet bli mindre, får se om det bli annan ort eller om det får vänta några år. 


Ta hand om er och kom ihåg att Andas

Marie-Louise 

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Visst är det skönt. Just nu renoverar de vårt badrum från grunden. Lite stökigt blir det ju men vi slipper att göra det/bekosta det själva.
Vilken stämningsfull bild!
<3

thejeanettishway sa...

skönt med lägenhet då drömmarna i de hus jag haft gått överstyr/ej blivit av.
nu kan jag fokusera på nuet betydligt lättare.
dock saknar jag höns och lantluft.