onsdag 17 oktober 2012

Konstnärskap, Kreativitet Och Skapande



Kreativiteten har stundtals blommat några dagar. Att skapa genom att måla med bild och ord och försöka förmedla den känslan som jag har inombords är så givande, inspirerande och skapande av energi. Detta skapande har gjort att jag fixat lite här hemma mellan mina stunder av fokus. Det ena leder till det andra. :) 

Något som också bringar energi i livet är att samtala med kreativa och konstnärliga människor. Samtalen som glider fram genom ömsesidigt intresse kring skapande, kreativitet, känsla, teknik, budskap och förmedlande.  Jag älskar det! Mötet och tankarna hos en annan människa och få inblick i att tänka annorlunda eller mötas i samförstånd. Lära av varandra, ge och ta, utvecklas tillsammans i ett givande samtal. Kan inte bli så mycket bättre. 

Ta hand om er och kom ihåg att Andas

6 kommentarer:

MyStory sa...

Dina inlägg ger mig nästan alltid en känsla av frid. Tack!
Kram

Ninja sa...

Annorlunda tänkande, ja visst är det spännande att man kan dra så olika slutsatser av samma material?

Teresia sa...

Vä1digt fina bilder! Som biolog är jag ju lite svag för mossor, lavar och svampar! ;)

Känner också att det kreaktiva intresset hos mig ökar nu. Har alltid målat och skapat men först nu inser jag betydelsen av detta intresse. Det är så mycket mer det är en livsstil!
kram

Monica sa...

Ja visst är det berikande att kunna ha kreativa och givande samtal med en person som "tänker, känner" som man själv gör. Tänk vad mycket vi har att ge och ta av varandra. Det gäller att fånga de tillfällen man får dem....
Önskar dig nu käre vän en bra dag!
Var rädd om dig! Du vet att du är unik och värdefull!
Kram & vink från mig.

Herr Nilssons Fru sa...

Underbart - ja de är underbart när man finner människor som man kan dela med sit till och få av - samtänkande i skapande.

En tillgång du.

Kramiz

Ninja sa...

Svar: Mälardalen är stor, jag bor på andra sidan :)