lördag 20 oktober 2012

BioBesök Som Gav MerSmak




Bild lånad från Goggle
Jag har varit på en underbar film, En oväntad vänskap som är en fransk film. Jag skulle vilja kalla den ett kärleksfullt drama om en sann livshistoria. Med stor glädje mottogs det faktum att filmen saknade allt amerikanskt. Jag är hänförd, betagen, gripen, trollbunden... jag tror ni fattar grejen. Jag älskar när en film som inte är en komedi i den rätta bemärkelse är rolig, den här var härligt rolig. Så rolig så biosalongen stundtals skrattade högt i gemensam röst. 

Hela biopubliken var ett med bion. Det var min känsla i alla fall. Alla vi delade stunderna som utspelades på bioduken som om vi vore där. Denna film ska ses, fast när jag tänker efter så ska den inte ses, den ska upplevas som ett årgångsvin. Smakas på som en god köttbit som är tillagad av den bästa kock. Den ska kännas som den ljuvligaste massage och doftas på som en nyutslagen ros. Den här filmen ska kännas ända in i hjärteroten och det gör den, det kan jag lova. 

Jag ska på inget sätt förstöra upplevelsen för er genom att referera till något i filmen, jag säger bara; SE DEN!

Som ni förstår kommer denna film upplevas av mig flera gånger. 
Ta hand om er och kom ihåg att andas. 

7 kommentarer:

Ninja sa...

Och filmen heter???? Eller är jag blind på bägge ögonen....

Anonym sa...

Filmen heter - en oväntad vänskap. Jag kollade nämligen på reklamlapp från biografen idag, och tyckte den kunde vara nåt. Roligt att höra att du tyckte den va bra, då ska jag försöka gå och titta på den. :-) /Nina

MyStory sa...

Min reaktion blev likadan som Ninjas när jag läste inlägget. Läste om flera gånger utan att hitta filmens titel...

Hoppas din helg har varit bra. Det har min helg varit :-)
Kram

Monica sa...

Tack söta rara du för din fina kommentar! Ja, vi två ar följt varandra i perioder under några år!
Var rädd om dig unika och värdefulla Marie-Louise.
Kram & vink från mig.

Herr Nilssons Fru sa...

Who de där måste ha varit en redigt skön Bioupplevelse. Verkar vara en film man skulle se.

Kramiz

Ninja sa...

Ha,ha som jag läste och läste.....
Jag har hört flera som tyckte om den, tack för tipset, den ska jag se :)

Anonym sa...

Det som fångade min uppmärksamhet var målningen .Det är inte mycket man behöver göra,för att ha råd med vissa konstverk;)