tisdag 3 juli 2012

Skapande I Alla Former




Kreativiteten blomstrar och jag skrev en dikt på morgonen utifrån min känsla i kroppen. Bilden tog jag för två år sedan i Göteborg. Snart är jag där igen på en semestervecka med syster. Längtar! 

Spelar ingen roll hur skapandet tar sig utryck, bara att få skapa är glädjerikt. Att få ge uttryck till det som vill komma ur min kropp, text, foton eller målningar. Det ger livsglädje att bara få skapa. Känner ni så? 

Jag ska ta min lata kropp och dra ner på stan och inhandla det som fattas mig för att måla, hur många dagar har jag tänkt det och inte blivit av. Men inte vara dum mot mig själv nu, jag gör sakerna tids nog. I min takt, för mig, i mitt liv. 

Påminner mig och Er om att Andning, näring, rörelse, kreativitet i någon from som gör att du mår bra, vila och beröring ger möjlighet till att må bra i hela kroppen. Regelbunden påfyllnad ger positiv effekt. Vilken av dessa delar slarvar ni mest med? För min del är det näringen och beröringen. 

Ta hand om er och glöm inte att Andas


7 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Underbar bild o dikt:) aha ja, de kan jag tänka mig du längtar efter - semester i Göteborg, denna underbara stad:)

Kramiz

MyStory sa...

Jag slarvar nog med det mesta om jag tänker efter... Lycka till med skapandet!
Kram

LyckligaPraliner sa...

Att skapa det som man känner för är det bästa. Att bara låta det flöda genom fingertopparna. Så brukar jag känna det. Jag ska också köpa färg.

Kram Ann-Louise

LillaTuss sa...

Mycket vackert och klokt. Du har så rätt i att det inte spelar någon roll hur kreativiteten visar sig...

thejeanettishway sa...

fint du skriver m-l :)
havet ger energi.
dina tankar om att vara snäll mot sig själv är så viktiga. så solklara.
men vi måste också våga. och erkänna att det är ens egna jag som är ens allra viktigaste.
kram och tack för dina kloka ord.
du är en sann inspirationskälla ♥

Anonym sa...

Men så fantastiskt vackert!!! Den bilden med texten skulle du framkalla, rama in och hänga på väggen och känna dig riktigt stolt.!!!! Ha en toppendag!!

Ninja sa...

Fin dikt och bild....
Hoppas du får en skön vistelse på västkusten :)