lördag 23 juni 2012

Varmklibbig Och Glass




Jag har hamnat i en paltkoma utan att ha ätit palt, om ni förstår vad jag menar. Om jag skulle försöka flyga som fågeln är ovan så skulle det bli lite mindre graciöst och på sin höjd skulle jag få upp ena benet i en nivå från marken som skulle kunna ge en indikation till att lämna marken. 

Ja, jag vet att jag inte kan flyga och att jag inte är en fågel, men om jag kunde så skulle det inte gå idag. Jag har fått det kvinnliga och det lägger en sådan trötthet över mig så det är bara att kapitulera. Jag har inte funderat så mycket över hur länge detta kommer att fortgå, men eftersom jag är i förklimateriet och varit där i 3 år borde det vara en naturlig tanke att tänka. Men med min otur, så kommer jag ha det så här i 10 år minst. När bastuångan lägger sig som en dimma runt mig känns det som jag inte kan andas, så varmklibbig och svettig blir jag. Helt onaturlig tillstånd om jag får tycka så, trots det så är det något som varje kvinna går igenom någon gång i sitt liv. Tror jag. Jag har så flera gånger om dagen nu, varje dag..... Jippi! 

Ja ja inget att gnälla över men det blir ju inte bättre att bo i  jordens varmaste lägenhet och att solen lyser här varje kväll när den passerar mitt vardagsrumsfönster. Det slår aldrig fel, trots dagsregn, så lyser solen nu på kvällen och gör lägenheten 30 grader varm. Tack för den, när alla andra undrar när sommaren kommer sitter jag och ångar i min bastukåpa i min varma lägenhet och kan bara skrika ut över hela världen. SOMMAREN ÄR HÄR, DET KAN JAG LOVA DIG. .... .

Av ovanstående beskrivning så är det enda som smakar mig just nu, glass! Jag äter glass, 24/7... så rullstina här behöver inget färdmedel snart, kan rulla fram själv. 

Nog om detta, jag har läst massor idag, hjärnan är trött och ska få vila från datorn några timmar nu. Jag har hittat en webbplatform om, av och  för högkänsliga och jag har läst inläggstrådar där så ögonen blöder, men så intressant och igenkännande. HSP arena heter den, om ni missat mitt tips i tidigare inlägg och ni skulle vara intresserade att läsa lite. Fingrarna orkar inte skriva längre så jag bommar igen, hämtar lite glass och slänger mig i soffan framför tv¨n. 

Ta hand om er och glöm inte att Andas


5 kommentarer:

Monica sa...

Nu är du allt härlig vännen! Paltkoma, bastuånga, "klimakterietant" jordens varmaste lägenhet...Så bra att det finns god glass att ta till i hettan! Du är sååå go vännen(klart att jag förstår problemen)Men "kände" för att skoja lite med dig!
Nu hoppas jag att du sover gott! Ta bara ett lakan över dig!
Kram kram och vink från mig.

LyckligaPraliner sa...

Ja ät glass! :) Vi brukar också ha 30 grader varmt inne...Inte ännu för vi har haft så kallt. Jag verkligen avskyr att ha åt skogen för varmt när man ska sova..och i övrigt inomhus.

Men så jobbigt att få så där flera gånger om dagen! Då är du redan överhettad och så denna värme i din lägenhet. Lider med dig. Ät mera glass.

Nu ska jag krypa i säng. Jobbar imorgon och upp före kl 06. Men sen är jag ledig i två dagar!

Kram Ann-Louise

Mikael Gustafsson sa...

Tack för reklamen, M-L, å tack för ett ångfullt inlägg :)... å hoppas att du ändå får en god nattsömn. Säger natti å stänger ned för idag också...

thejeanettishway sa...

just att andas är trögt i våtvarm klibbighet. därför som jag älskar hösten. luften, syret och det friska lugnet :)
vill ha drag genom bostaden. det står öppet jämt och jag har tur med fönster åt tre håll!
kram och en fin söndag önskas ♥

LillaTuss sa...

Kladdvarmt väder är inte min favorit och inte det "kvinnliga" heller. Så jag är glad över en sval lägenhet.

Om jag vore en fågel skulle jag störta