fredag 8 juni 2012

Student




Nu har jag firat min systerdotters student idag och det var en riktigt trevlig dag. Men nu är jag såååå trött. Översta fotot är min systerdotter som ni förstår och min dotter till höger. Dessa två kusiner som de är har växt upp tillsammans. De har gått i samma klass och följt varandra sedan de var små. Min dotter tar inte studenten i år på grund av att hon tog ett sabbatsår efter nian. 

Jag är stolt över mitt fokus och andning idag. Jag kunde hålla distans till allt ståhej och när det blev lite mycket så gick jag och fotograferade blommor för mig själv. Riktigt bra hanterat om jag får säga det själv. Jag hade energi kvar när jag kom hem efter allt ljud från alla studentvagnar på grund av att jag förberett mig mentalt, vilket gjorde att jag kunde njuta av studentmottagningen också. Sedan blev jag trött, men jag blev kvar till sist ändå. Satt och pratade med min syster och man medan min dotter hade lite förfest med systerdottern och hennes kompisar på altanen. Nu är de på krogen. 

Nu ska jag krypa i säng och sova länge i morgon. I morgon har jag många fotografier att ta tag i som jag tog i dag. Härlig dag, med sol och värme. 

Ta hand om er och glöm inte att Andas


2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Vilka fina tjejer :)

Här firas studenten den 15/6 och jag inser vad snabbt åren går. Det är hela tre år sedan min dotter stod där i sin vita mössa.

Monica sa...

Vännen, blir så GLAD när jag läser hur "klok" du är i ditt tänk! Att du har insikten över att "förbereda, gå undan m.m. Tänk vad mycket du vinner på det käre vän!
Kram och vink från mig.