måndag 11 juni 2012

Älska Dig Själv



Jag har mediterat och gjort en mindfulnessövning av Maria, stresscoachen, i självempati. Mår mycket bättre nu. Efter lite röj njöt jag av denna bok. Jag har lagt den under boktips precis som andra böcker jag rekommenderar. 


Boken har gett mig en djupare förståelse om mig själv som starkskör, hur jag kan leva, vad jag ska tänka på i olika situationer, strategier för att kunna leva ett harmoniskt liv. Bli medveten om det positiva i att vara starkskör, bejaka det goda i att vara extra känslig. Att bli medveten om att jag slipper skämmas, komma med ursäkter och framför allt känna att jag är annorlunda. Det finns många med mig som upplever samma sak. Att lära mig tycka om mig själv som jag är. Jag är en fin, kärleksfull, känslig människa som behöver mycket återhämtning och egentid. Jag har stor inlevelseförmåga, närvaro, kreativitet, men jag uppskattar inte det ytliga samtalet. Helt klart läsvärd!

Ta hand om Er och glöm inte att Andas



5 kommentarer:

Lotta Zetterling sa...

Den lät spännande!!
Det är som en ny insikt för mig att bejaka min känsliga sida,har nog alltid försvarat och förklarat!!

Kram på dig min fina starksköra vän.
Lotta

MyStory sa...

Tack för boktipset! :-)

messan sa...

Jag hade student här med och visst är det full rulle:) Så stolta vi är, eller hur? Jag tror att jag lärt mig det här lite ut och in med krafterna med min Ms.Full rulle kräver återhämtning.

Jag älskar mig själv...mycket och det är viktigt att göra.Tack för tips!
Var rädd om dig vännen.

Monica sa...

Så bra att du "kommit" på det där med att ÄLSKA dig själv! Älska dig själv som DU är! Blir så glad!
Var rädd om dig fina M-L!
Kram och vink från mig.

thejeanettishway sa...

"min" bok:
älska din kropp som den är - har gjort underverk för mig.
deppar gör jag men kroppen är som den är. den går inte ner i vikt.
den vill vara tjock.
så jag har gett upp nu. kanske DET är den bästa lösningen??? :)
kram vackra fina M-L ♥