söndag 6 maj 2012

Fin Helg














En trevlig tripp till Borlänge gav en fin upplevelse vid detta vattendrag. Varmt och soligt med lite kyla ändå i luften. Det ända som var lite tråkigt var att jag mådde riktigt dåligt av mitt byte av medicin. Stort illamående la sig som en dyster dimma över upplevelsen. Tankar som vad gör man med sin kropp egentligen far genom mitt huvud. Att kroppen reagerar så starkt på medicinen beror ju på att det är något som kroppen inte alls gillar och sedan efter några dagar har det lagt sig för att kroppen har vant sig. Men egentligen... vad är det som jag stoppar i kroppen. Att jag inte har något val just nu vet jag med erfarenhet om förra året då jag försökte sluta med medicinen och efter lång nedtrappning blev jag riktigt dålig med panikångest och tryck över bröstet i flera månader innan jag fick bukt på det igen. Så det är bara att gilla läget just nu. Men det känns inte bra. Anledningen till att jag byter hela tiden är för att medicinen inte hjälper mig. Hoppas ni har haft en trevlig helg och att ni har Andas. 



6 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Who vilka fina bilder från din helg. Men så trist att du blev dålig o inte fick 100% njutning av din helg. Skit de där med medeciner..blää. Hoppas du snart eller redan nu mår bra igen.

Kramiz

Maria Helander sa...

Skönt att du har bilderna som kan påminna dig om din tripp, när nu kroppen kämpade mot medicinen.
Marie-Louise, kära vän, det är tufft att ha en sjukdom, när kroppen och själen inte alltid orkar så mycket som hjärtat vill. Jag önskar att denna medicin trots allt hjälper.

Varm kram och tack för att du delar med dig.

Byronesse sa...

Alltid lika fantastiska bildupplevelser här hos dig Marie-Louise. Ja, visst funderar jag också över vad jag äter i medicinerna varje dag. Precis som du inser jag dock att det faktiskt inte finns ett bättre alternativ just nu. De flesta av oss har nog naturligt en vilja att klara oss utan och har försökt vid flera tillfällen men det är faktiskt inte riktigt värt det eftersom det tar så lång tid att komma på banan igen. Det är jus livet som susar förbi de dagar vi sedan lägger oss ner och drar täcket över huvudet. Stora kramar tilldig och förhoppningar om att den nya medicinen kommer få en positiv effekt för dig.Det är du så innerligt värd!

/Emma

MyStory sa...

Måste medge att jag blir en aning avundsjuk på dig som har grönska. Här har det snöat hela helgen :-( Har nog aldrig varit med om maken... Jag använder flera mediciner oh är väl inte helt förtjust i det... men vad gör man...
Kram

LillaTuss sa...

Var inte ledsen för att du måste äta medicin. Var glad för att det finns hjälp även om drömmen vore att kunna vara utan. Det värsta med antidepressiva är just dessa förb..... biverkningar. Min läkare pratade nyligen om att eventuellt byta ut min medicin... men jag totalvägrar just pga biverkningar. Jag äter min medicin dagligen och ser den som ett av alla verktyg för att få ett så bra liv som möjligt utan kraftiga panikattacker. Ångestsymtomen får jag troligen dras med. Kanske det är en del av mig...

Varm kram ♥

Anonym sa...

Så mysigt att komma iväg och SÅ himla bra att du tog dig dit trots att du inte känner dig helt ok. DET är starkt!! Jag känner igen mig vad gäller medicin men något annat alternativ finns tyvärr inte så det är bara att kämpa vidare. Jag drabbades tyvärr av biverkningar av den förra som trots att jag bytte får leva med dessa rätt otrevliga biverkningar som syns utåt och som andra människor påpekar. Men att sluta finns inte men förhoppningen är ju förstås att EN dag kunna klara mig utan. Ha det riktigt bra och njut av din födelsedag!! Kram