måndag 23 april 2012

Positiv Glädje



Nu har vi en ny vecka framför oss och vad har ni för positiva händelser att se fram mot? Jag har bestämt mig för att fokusera lite mer på mindfulnessövningar den här veckan och andningen förstås. Mitt fokus de senaste veckorna har varit träning rent konditionsmässigt och röjning här hemma, så jag ska ärligt erkänna att mindfulnessövningarna och meditationen har fått stryka lite på foten. Men den här veckan tar jag nya tag kring dessa.

Inte döma mig själv för att det inte har riktigt blivit som jag tänkt, utan hjälpa mig själv att hitta lösningar till att få in även detta i min vecka. Hela tiden reflektera över hur det blev och hjälpa till att fin slipa för att få det ännu bättre. Men vara stolt över det som gick bra och ge mig kredit för det.

Jag känner av att den positiva inställningen till livet ger tillbaka i massa positiva händelser och möjligheter. Hur känner ni? 
Ta hand om Er och glöm inte att andas. 

9 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Oj där försvann mitt inlägg:(
Allt blir roligare o glatt när man är positiv, även i mindre positiva saker:)
O ger man ett leende får man alltid massor tillbaka, så bir man sötare när man ler och ser glad ut.

Fram för positiv anda:)

Kramiz

Anonym sa...

Så klok du är. Precis så ska det vara; ha rimliga mål, utvärdera hur det gått. Fundera på vad som gick bra, mindre bra och varför. Ge credit till sig själv för det som blev bra, och ta nya tag med det om blev mindre bra :-)

Jag är också så tacksam över min positiva inställning till livet. Det förenklar så mycket, och besparar mig så mycket energi.

Ha en fin kväll vännen, kraaaam

Byronesse sa...

Så är det absolut! Det stora steget är att komma över det där första enorma berget för att släppa in och lämna utrymme för den första positiva tanken eller intrycket. Kan man sedan hålla fast vid det och göra plats för några till så föder det hela tiden nytt...som en celldelning ungefär:-) Kanske krävs det något lite extra för att få snurr på det hela men det är en underbar känsla när det händer! Jag tror jag är inne i lite av ett sådant flow nu och njuter varje dag av att de självdestruktiva tankarna håller sig borta.
Du kan vara enormt stolt över dina senaste veckor och det du gjort med dem. Kanske blir de veckorna en viktig del i ditt flow. Nu ger du plats för annat en liten tid och då får det fylla sin funktion:-)

Kramar/Emma

MyStory sa...

Det man ger får man tillbaka. Jag tror det gäller allt här i livet. Lycka till med resten av din vecka!
Kram

Ninja sa...

Börjar känna mig förkyld.....vet inte än om jag ska förbereda sängläge?

Monica sa...

Kloka kvinna, så förståndigt du tänker. Glöm aldrig bort att du är unik och värdefull!
Kram & vink från mig.

Anonym sa...

tack alla ni för era kommentarer och jag tycker så mycket om var och en av Er. Jag skrattar lite själv till min rubrik och text på fotografiet. Ingen har kommiterat det faktum att jag skrivit positiv glädje... heheheheh finns det någon negativ glädje. Måste ha varit väldigt trött när jag skrev det där.

Sov gott och kram
Jag har gjort Maria Helanders mindfulnessövning om självempati. Den är så skön så nu kommer jag sova gott.

thejeanettishway sa...

har en stor ledsen klump i magen.
men dagarna går. jag får gjort det jag ska. och att flickorna mår bra och har det gott är det allra viktigaste.
kram och ♥

Livskrafter sa...

Ja visst är det så...what goes around comes around...kram kram och ha en fin början på veckan
Emma