måndag 16 april 2012

Humör Som En Sol


Jag känner mig som en sol idag. Vaknade glad och utvilad, då gäller det att passa på och utnyttja detta humör på bästa sätt. Jag städar á la mindfulness idag. Sakta och metodiskt och det blir bra. Nu sitter jag vid min blogghörna för första gången på väldigt länge för skiftnykeln var tvungen att komma fram och skruva ihop skrivbordseländet som var rangligt som sjutton. Men nu är det klart och jag trivs. (bilder kommer senare)  Jag ska fixa golven nu och sortera lite mer papper och jox. Har varit förbi föräldrarna och tagit en fika på deras balkong också. Tvätten hänger på tork och solen lyser där ute. 

Jag blev peppad av Maria Helanders blogginlägg idag om att reflektera över veckan som gått och inte döma sig själv över det som inte gick alldeles bra utan istället hjälpa sig själv att hitta lösningar så att mindfulnessövningarna, meditationen, motionen och hälsan blir gjorda. Mycket bättre inställning tycker jag, så det ska jag också göra senare. Nu ska jag fortsätta här.

Ha en fortsatt skön måndag och glöm inte att andas. 



2 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt med soligt humör! Det är du så värd. Vad du får saker gjorda :-). Heja, heja!

Jag rensade min "fingarderob" igår och slängde, torkade och så lade jag alla mina bröllopsminnessaker i en skatt-kista.

Så städade jag klart runt det badrum som ska renoveras. Så nu är det klart för att ringa hantverkare för offerter. Det känns spännande. :-)

Självklart ska man inte döma sig själv, utan mer sakligt konstatera vad om blev bra, och vad som inte blev som man tänkt. Fundera över hurdan ska göra för att dessa gå än bättre denna vecka. Kanske revidera målen.

Ha det gott!

Kram Hanna

Maria Helander sa...

Hej Fina!

Vilken god idé att städa med medveten närvaro. Du är lika värmande som vårens första solstrålar, min vän. Jag blir så glad av att läsa dina inlägg och begrunda dina bilder.

Varm kram