tisdag 6 mars 2012

Nu Hände Det ...






... som inte skulle hända. MAGSJUKA... Ja precis, hur roligt är det när illamåendet kryper på och smärtan i magen blir så stark så man kryper ihop i fosterställning och bara väntar. Ska jag kräkas eller inte? Oliderligt, som Gunde Svan skulle sagt, men inte ett dugg spännande. Jag har klarat mig så här långt från att kräkas, men har fått sprungit av den andra anledningen. Om ni förstår vad jag menar. 

Mamma fick magsjuka i fredag och jag var där, men jag gick hem innan hon sjuknade in, jag inbillade mig att jag hade klarat mig då. Var förbi henne igår och drack en kopp te, skulle väl inte ha gjort det. Hm, bra att vara efterklok... Ja Ja, nu sitter jag här och det kryper lite i mig, trots svaga ben så går jag och röjer lite här och där...  kan inte bara sitta sitt still och ha värk. Har försökt sova men det går inte heller. Så jag kan nog konstatera att jag längtar till i morgon, trots allt prat från min sida om att vara i nuet och vara medveten här och nu. Vill inte vara här nu... Vill sova och vakna i morgon till en ny härlig dag. 

Från detta sjukdomstillstånd till nästa. Jag håller på att läsa boken "Kaos i kvinnohjärnan" av Mia Lundin och det är en bok jag vill rekommendera till alla som vill få lite mer förståelse för vad som händer oss kvinnor i de olika stadierna av menstrationscykeln. Om man känner sig lite tveksam om var man befinner sig i cykeln, förklimateriet eller klimakteriet eller PMS så kan denna bok klara upp begreppen. Den ger också klara tips på hur man med hjälp av kost och kosttillskott får balans på hormoner och signalsubstanser och på detta sätt mår mycket bättre. Jag rekommenderar den å det varmaste. 

Till bilden vill jag bara säga att våren kommer med stormsteg och jag ser fram mot när jag kan ligga och krypa på alla fyra igen och fånga ljuset i våra tidiga vårblommor.

2 kommentarer:

Stina sa...

Fy för magsjuka. Hoppas att du blir bra snart. Kram Stina

messan sa...

Det gör du rätt i att tänka morgondag istället...krya på dig och hoppas det dumma försvinner fort.
Varm kram