torsdag 29 mars 2012

Lagom Är Bäst....


Blåst och lite småregn hela dagen men vilken dag. Jag går från klarhet till klarhet. Dag sex avklarad på min plan och det känns i i kroppen att det händer positiva saker. På en vecka har vi minskat tiden på rundan i spåret med 7 minuter. En ny sträcka med jogging läggs in varje dag ....

Men nu kommer det viktigaste... detta att lägga in jogging en liten bit i taget är inte bara en fysisk träning för mig. Nej det är framför allt en mental träning. Att lagom är bäst. Lite i tagen och det är bra. Små steg är också framgång. Jag har inte pressat mig någon gång under den här veckan, utan joggat den sträckan jag har förutsatt, sakta och lätt och sedan stannat. Jag är stolt! 


Kroppen fick en stunds solning och andning idag också. Jag har tagit tag i vissa saker som är viktiga att se över. Jag ska börja reflektera över min sjukdom och stegen i rätt riktning och dokumentera dessa. 

Jag inser allt mer att det blir svårt att gå tillbaka till mitt arbete. Jag tror inte det kommer gynna min hälsa på något sätt. Jag har funderat över vad jag skulle vilja fylla mitt liv med  och det är just kreativitet, meningsfull anding, sinnena bör vara med och på något sätt vill jag ge av min erfarenhet. 

Har ni några förslag på sysselsättning som ger inkomst med dessa ingredienser? Utbildningar jag har är kontor, elektronik och lärarutbildning med matematik och fysik som ämnen men jag ser pedagogiken som det mest givande. 

Ta hand om Er och glöm inte att andas.


2 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Vad du gör det bra, så himla bra alltså!! Önskar att jag kunde ta tag i detta med att röra på mig mer. Jag funderar på det, tänker och klurar.. Till sist och snart hoppas jag tar jag tag i det.

Svårt det här med arbete, att hitta något annat. Jag hoppas att du gör det. Tänk om du fick använda allt du vet, allt du lärt dig genom din resa. Hjälpa andra att hitta sin väg också. Du har både kunskap och förståelse för vad det innebär. Du lever det ju själv.

Ja, jag kommer ihåg att andas :))

Kram Ann-Louise

LillaTuss sa...

Du påminner mig dagligen om att andas så det gör jag. Bättre och bättre. Röra på mig kan jag inte nu. Inte som jag vill men det ska väl piller, sjukgymnastik och röntgensvar snart råda bot på.

Däremot längtar jag varmare väder så jag kan vara ute i naturen, vid havet. Där andas jag lättare...