onsdag 14 mars 2012

En Helt Vanlig Onsdag






Kan se ut som följer. Jag har varit på samtal hos psykologen i dag och detta var ett bättre samtal en förra gången. Så jag ger detta en chans. Samtalet gav en god tanke att ta med mig..
Vi, jag och psykologen, kom fram till att jag ska lära mig att duga som friskskriven. Jag kom väl fram till att jag duger som sjukskriven så här långt. Det var ett framsteg!

Vissa dagar anser jag inte att jag duger ens som sjukskriven men idag dög jag i mina ögon som sjukskriven. Ett framsteg. jag funderar att framkalla bilden ovanför och sätta den på kylskåpet eller i taket ovanför min säng för att se den så ofta som möjligt. Kan det vara något?

Resten av dagen har jag fikat på balkongen, vilat och sovit i soffan. Det tröttar att prata om sitt inre. Jag har fått ihop en god middag av lite smått och gott ur kylskåpet och är skapligt nöjd. Jag har också roat mig med att fotografera underbara krispiga tulpaner som jag köpte till mig igår. :) Nu ser jag fram mot nästa avsnitt av Greys och lite te till det så är denna helt vanliga dag fullbordad.

Jag hoppas Ni har haft en härlig dag i solen och glöm inte att andas.


5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Kram<3

Stina sa...

Det låter mysigt ändå, trots att du varit och pratat. Jag förstår att det känns inombords efteråt. Men du gör det bra... och du duger, hur bra som helst, som du är.:-) Kram Stina

LillaTuss sa...

Jag andas iiiiin... och jag andas uuuuut
Å nu ska jag gå och sova
Kram ♥

Monica sa...

Vännen, bra idé om bilden! Upp med den på kylskåpet! Vilken livsglädje den "andas"...
Kram och vink från mig.

thejeanettishway sa...

jag funderar på att ta en fotoskjutning hos grannen och förstora upp mig på en plansch rent utav :) får bara se till så att jag inte har nåt set med pilar hemma. så jag blir måltavla för fel saker.
kraaam från dalsland//