söndag 5 februari 2012

Uppdatering av tidslinje på FB..


.. blev en reflektionsresa för mig och en ganska bra sådan. När jag gick igenom bilder och viktiga händelser i mitt liv så ser jag att jag har haft ett gott liv. Trots att de sista 10 åren har kantats med sjukdom.  Här har "Lillan kommit till jorden, den var i Maj när göken gol."  Och från den dagen jag kom hem har jag tilltalats Lillan. Det får jag tack min storasyster för. Jag har inte lidit av det på något vis, jag har alltid varit minst i släkten både till ålder och storlek. Ja, tills mina och min systers barn kom vill säga, men då fick Lillan ett förnamn och nu heter jag Moster Lillan. 


 Vänner kan man inte få för många, men vissa är hjärtevänner. Här är en av mina hjärtevänner. Vi träffades vid 11-års ålder och har hållt ihop sedan dess. Allt har vi gjort tillsammans, festat som ni ser under det glada 80-talet, tagit studenten....


..fixat körkort, barn osv... Hon följde inte mig in i äktenskapets band. Jag gifte mig år 2000 och det var en fin tillställning som följdes av fina år om än med lite kantstöttningar här och där. Min man och jag skilde oss 2009. Men min hjärtevän och jag har kontakten fortfarande och kommer så också ha framöver. Inte ofta men vi finns där för varandra. Vad brukar dom säga, vänskap rostar aldrig? Eller? Jag minns inte.. Gammal kärlek rostar aldrig, så brukar man säga... men det stämmer ju inte heller. Hm, nu blir jag fundersam. 


Idag har jag skaffat mig två hobbys, fotografering och målning... jag har börjat tagit ansvar för mig själv som person och börjat tagit hand om mig. Idag lyssnar jag på mig själv, tycker om mig själv och vill ge mig det bästa här i livet. Vilket inte är massa pengar, status och karriär. 


Nej, resten av mitt liv ska gå i hälso- och lugnets tecken. Jag känner mig trygg i att jag kommer få ett bra liv framöver. Men inte nog så viktigt, jag har haft ett bra liv också. Nu är ju inte tidslinjen på FB bara kort på mig, utan där är ju barn, hundar, utbildning och arbete med lagt också. Men jag tyckte det var lite roligt att se lite gamla och nya bilder av mig. 

Dagens citat: "Den viktigaste relationen du har här i livet, är den med dig själv"

Inga kommentarer: