onsdag 22 februari 2012

Humor..



..tänker jag fylla min dag med. Jag kommer ihåg en gång när jag och min dåvarande man var på semester med min syster och hennes respektive. Min syster kan inte engelska språket så bra, men den här kvällen kom hon ner till middagen med ett strålande leende. Hon kunde säga ett ord på engelska som inte lät så tokigt tyckte hon själv. Hon tog sats och sade detta ord med stolthet och glädje. Ordet var "Ananas"... min man och jag tittade på henne med stora ögon och sedan tittade vi på varandra och sedan vände vi oss om mot henne med ett leende och sa med skrattet i halsgropen... -"Vad synd att det heter pineapple"! Sedan kunde vi inte hålla oss för skratt längre när vi fick se hennes besvikna min. Ett gott skratt fick vi då och lite då och då när vi minns detta minne. Jag hoppas hon bjuder på det...
Jag bjuder ofta på min egen dumhet och skrattar glatt tillsammans med de andra, när jag inte får till det som jag ska. 

Hur gör ni? Och har ni något gott minne ni kan bjuda på så här denna humoristiska dag?



1 kommentar:

LyckligaPraliner sa...

Hahahaha Men att säga ananas, det ordet, på engelska låter ju helt vansinningt roligt!! :))

Ann-Louise