söndag 12 februari 2012

Helhetsmetodens första vecka



Av kärlek till mig själv ska jag gå en tolvveckorskurs i Helhetsmetoden av Maria Helander och Cathrine Schück. Jag ska gå kursen själv genom att jag läser ett kapitel, och gör medföljande övningar, i veckan.

Första veckan går ut på att bestämma sitt mål och det kan man hitta genom att svara på vissa frågor.

Mitt mål är följande:

Att bli hälsosam och i balans med min kropp och själ. 


Min målbild:


När jag har nått mitt mål kommer jag känna mig pigg, smärt, sund och hälsosam utan sockersug. Jag kommer vara mer energirik.

Jag kommer när jag nått mitt mål äta och träna regelbundet, måla, fotografera och skriva.

Jag kommer se välmående och fräsch ut när jag nått mitt mål.

Omgivningen kommer säga att jag ser frisk, glad och positiv ut och att det strålar om mig. 



När jag har nått mitt måla ska jag belöna mig själv med en resa. 


Detta känns som en genomförbar sanning för mig. Det jag måste vara medveten om är att jag har lika stora problem med att få upp mig i soffan och äta regelbundet som att inte få mig att doktorera på detta. Lagom är bäst och därför är jag sträng mot mig själv och läser ett kapitel i veckan och att jag kommer skynda långsam när det gäller träning och matvanor. Allt för att det ska bli ett sätt att leva inte något som jag ska klara av på x antal veckor och sedan gå tillbaka till mina dåliga ovanor. 


Det känns bra! 

1 kommentar:

Ninja sa...

Skynda långsamt det tar tid att ändra sina vanor....