onsdag 28 december 2011

reflektion och avslut på 2011

Bör summera året och lämna det som bör lämnas och ta med sig det som bör tas med för att ge möjlighet till nya upplevelser.

  • Jag har upplevt mycket fin vänskap, den tar jag med mig och vårdar. 
  • Jag har upplevt hjärtesorg, det lämnar jag kvar.
  • Jag har insett min del i nya relationer och lärt mig en balans som jag tar med mig. 
  • Jag har insett att jag inte är frisk och att jag har många år av sjukdom bakom mig och att jag bör se till att få riktig hjälp denna gång som ger mig all möjlighet till ett friskare liv. Det tar jag med mig
  • Jag har upptäckt nyttan av att måla, energipåfyllning. Det tar jag med mig
  • Jag har insett att jag kan säga nej, till det som ger mig negativ energi. Att alltid finnas till hands lämnar jag kvar.
  • Jag har insett att jag inte har ett rikt innehåll i mitt liv. Det bör jag ta med mig i tanken och fylla mitt liv med kärlek och positiv energi.
  • Jag har insett vad som är värt i livet. Det tar jag med mig
  • Jag lämnar all frosseri och kommers kvar. 
Jag bör nog fortsätta med reflekterandet ett tag till. Kanske jag kompletterar listan. Jag vill lämna det negativa och destruktiva bakom mig och ge mig möjlighet till ett nytt och spännande år. 2012

Dagens citat:
"Den som är rädd för förändringar är också rädd för livet." 

Inga kommentarer: