torsdag 29 december 2011

Jag känner mig trygg och omtyckt....

så säger Maria Helander i sin blogg idag som en tankebild. Det är en fantastisk blogg och jag följer den och lyssnar in hennes kloka ord. Idag har jag beställt två julklappar åt mig eller varför inte kalla dem nytt-års-presenter, för de båda ger mig möjlighet att utveckla mig och få ett rikare liv med nya infallsvinklar. 
Jag förstår att ni är nyfikna nu på vad jag har köpt till mig själv. Det är ju inte så att jag inte har fått underbara presenter i jul av mina nära och kära, men jag kände att det här var min kärlekshandling till mig själv. Jag har köpt kalendern som jag har tipsat om i ett tidigare inlägg med citat av Paulo Coelho och sedan har jag köpt en systemkamera till mig. Jag sålde min gamla av många olika anledningar men nu kände jag att jag hade fått lusten tillbaka och intresset att lära mera så nu slog jag till. 

Dagens citat:
"Lev för resan ...inte målet"

Inga kommentarer: